Методична робота з педагогічними кадрами в училищі є частиною системи внутриучилищного управління. Вона спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки педагогів до пошукової та науково-дослідницької діяльності з метою впровадження педагогічних та виробничих інновацій в навчально-виробничий процес.
Методична робота – це, заснована на досягненнях науки та передового досвіду, система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, яка направлена на розвиток творчого потенціалу та удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, їхньої професійної майстерності. Це джерело безперервного розвитку, саморозвитку і підвищення професійної кваліфікації педагогічних працівників.
Участь у методичній роботі є професійним обов’язком всіх викладачів, майстрів виробничого навчання та інших педагогічних працівників. Найголовнішим та найістотнішим у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам щодо розвитку їхньої професійної майстерності, поєднання знань, умінь та навичок сучасного педагога з притаманними йому рисами особистості.
Методична робота у ДНЗ «Житомирське ВПТУ» має такі напрями:
– здійснення організації методичної роботи на діагностичній основі, з максимальним наближенням до індивідуальних потреб і запитів педагогічних працівників;
– забезпечення системності при плануванні, з прогнозуванням кінцевого результату;
– впровадження інноваційних форм методичної роботи;
– надання методичним заходам практичної спрямованості;
– здійснення аналізу ефективності методичної роботи;
– залучення всіх педагогічних працівників до написання методичних розробок, участі в різних проектах, конкурсах;
– сприяння розвитку самоосвіти;
– здійснення організації своєчасної систематичної поінформованості педагогічних працівників;
– піднесення загальнокультурної підготовки педагогів, розширення їх світогляду.
Організація методичної роботи в училищі здійснюється в три етапи:
- діагностичний (у вигляді анкетування);
- організаційний (організація роботи всіх структурних підрозділів);
- підсуково-аналітичний (результативність, моніторинг).
У системі методичної роботи враховано сучасні індивідуальні та колективні форми роботи. Однією з важливих колективних форм роботи педколективу є робота над єдиною науково-методичною темою: «Створення сприятливого інформаційно-комунікаційного простору навчального закладу як засобу реалізації компетентнісного підходу до забезпечення якісної професійно-технічної освіти», яка відображена в планах роботи педагогічної ради, методичних комісій, інформаційно-наукового методичного центру, відповідно до результатів педагогічної діагностики. З метою координації методичної роботи, з приведення фахової та методичної компетентності педагогічних кадрів до рівня сучасних вимог, створений інформаційно-науковий методичний центр, який складається з науково-методичної ради, методичного кабінету, медіа-центру, інфоцентру, бібліотеки, кваліметричної лабораторії, консультаційного відділу.
В ДНЗ «Житомирське ВПТУ» функціонує 8 методичних комісій з них 4 методичні комісії педагогічних працівників загальноосвітньої підготовки та 4 методичних комісій з професійної підготовки.
Кожна методична комісія працює над своєю науково-методичною темою, яка випливає із загальноучилищної науково-методичної теми.
Діяльність методичних комісій спрямована на вирішення завдань:
- забезпечення засвоєння і використання найоптимальніших методів і прийомів навчання та виховання учнів;
- постійне підвищення рівня фахової та методичної підготовки для організації навчально-виховної роботи;
- обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
- виявлення, здійснення та поширення нових підходів до організації навчання й виховання;
- забезпечення постійного засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики; створення умов для самоосвіти педагогів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
Результативність роботи методичних комісій і методичного кабінету забезпечується послідовністю, наступністю, системністю, актуальністю, зв’язком теорії і практики.